zaterdag 8 februari 2014

Lekker zwieren...

Oke, kerst is inderdaad alweer een tijd geleden en inmiddels lonkt de lente al volop. Alleen was ik er nog niet aan toe gekomen om jullie het jurkje te laten zien dat ik voor kerst maakte voor kleine pollewop. Gelukkig leent het jurkje zich ook heel prima voor andere gelegenheden en kan het zelfs nog tot in de zomer doorgedragen worden. Kleine pollewop wilde het jullie wel even showen...
 
 
Het patroon voor het jurkje tekende ik zelf. Ideaal, want zo kan ik alles precies zo maken als ik het in gedachten heb. En kom ik er zelf even niet uit, dan roep ik de hulp in van mijn juf Mien die mij de fijne kneepjes van het patroontekenen leert.
 
 
Het jurkje is gemaakt van soepele tricot en zo kan kleine pollewop er ook lekker mee zwieren.
 
 
Heerlijke lol tijdens zo'n fotoshoot ;-)
 
 
Hebben jullie ook het mooie speldje in kleine pollewops haren opgemerkt. Dit speldje kreeg ze samen met nog een speldje zomaar als kerstcadeautje van Letty van het blog Ellebee. Superlief! Letty maakt allerlei prachtige dingen van vilt. Neem maar eens een kijkje in haar gezellige winkeltje.
 
 
Zo, en dan nu verder met een kleiner formaatje van hetzelfde jurkje voor de kleinste pollewop hier in huis. Het patroontje ligt al klaar...
 
 
Fijn weekend allemaal!
 


13 opmerkingen:

  1. Ooooow wat een leuk jurkje, en zo te zien is ze er ook heel blij mee.
    En Letty is een echte lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gemaakt! En wat heeft ze en lol om het te showen, haha. Dat wordt nog wat later!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie prinses! Knap jurkje heb je gemaakt! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap zeg! Het jurkje ziet er prachtig uit!
    Fijne dag! Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap dat je zelf patroon kunt tekenen, het jurkje (en meisje) zien er vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een gezellig jurkje! heel lief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n leuk jurkje. Hartstikke knap dat je zelf het patroon tekent. Het speldje is ook helemaal leuk. Met een glimmerdje, wat wil je nog meer? Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super handig ben jij zeg! en zo te zien is de jongedame een fotomodelletje in de dop. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat hartstikke leuk! Lijkt me zo gaaf om zelf kleding te kunnen maken ;)
    En heerlijk dat je meisje zo volop geniet van de fotoshoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat een snoezig jurkje voor je snoezige meisje, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk! Ik heb deze week de naaimachine ook weer uit het stof gehaald en meteen de smaak weer te pakken (maar dit kan ik nog niet hoor)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig en lief jurkje! Heb je weer prachtig gemaakt Rosalie, complimenten hoor :)
    En ik ben benieuwd naar het jurkje wat je nu voor de kleinste aan het tekenen bent. En eigenlijk ook benieuwd of je ook wel eens iets voor jezelf naait...of alleen voor de meisjes?
    Veel bedenk-, knip- en naaiplezier!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kleine meid is er in elk geval heel blij mee, met haar mooie jurkje, wat supertoffe foto's!! En chique van jou dat je het zelf getekend hebt (en zo professioneel zie ik, super!).

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie