zaterdag 25 februari 2012

Een kloddertje hier en daar...

Ooit gevingerverfd met een peuter? Ik kan dit inmiddels van mijn lijstje met 'eerste keren' afvinken...

Tafel en vloer afgedekt met kranten,
stoelen aan de kant,
honden en kat op veilige verfafstand,
kleine pollewop schort om (met mouwtjes!),
vingerverf en papier in startpositie,
penseel klaar,
 en gaan met die banaan...

Daar gaat de penseel en kleurt het rechterhandje van kleine pollewop helder blauw. Ze legt haar handje op het witte vel en ik druk 'm aan. Haar handje komt prachtig uit op het papier en we lachen allebei als we het zien. Maar dan...

Ho, stop, Oh nee he!  Ben ik in al mijn zorgvuldige voorbereiding toch nog vergeten een bakje water en een servet klaar te leggen... "Kleine pollewop even zo blijven staan, niet bewegen hoor". Ok, nu snel naar de keuken en weer terug, gelukt, niets aan de hand...

We verven heerlijk verder met z'n tweetjes. De handjes worden nog felrood, knalgeel en grasgroen. Kleine pollewop drukt ze stevig op het papier en er ontstaat een kleurig tafereeltje.

Kijk maar:

Als we klaar zijn en het schilderij is door kleine pollewop goedgekeurd gaan we de handjes wassen. Terwijl het kleine meisje zich omdraait en naar de keuken wil lopen zie ik ineens een grote helderblauwe veeg achter op haar rode shirtje zitten... 

Ach ja, daar hebben we gelukkig wasmachines voor ;-)

2 opmerkingen:

  1. je vraagt je het soms af hoe ze het doen hé ... ze hebben bij wijze van spreken sokken en schoenen aan maar nog slagen ze erin verf op hun kleine teen te hebben :o)
    Het is alleszinds een mooi kunstwerk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie