donderdag 7 februari 2013

Doet u die dan maar...

 
"Dag mevrouw, u spreekt met die en die van de afdeling verloskunde en gyneacologie van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in 's-Hertogenbosch. Ik heb begrepen dat er voor u een afspraak gepland moest gaan worden voor een sectio (keizersnede) in week 39. Volgens mijn berekening bent u dat vanaf die en die datum, klopt dat?"
 
Ik: "Ja, dat klopt inderdaad."
 
"We hebben in die week nog een plekje in de agenda vrij op die en die datum."
 
***Stilte***
 
Ik: "Ehm, ja nou ja dat is goed. Doet u die dan maar..."
 
"Ja, dat is gek hè, om zoiets te plannen!"
 
Ja, dat is het zeker. Het is net alsof ik een zakelijke afspraak aan het plannen ben... Heel bizar! Maar tegelijkertijd ook héél fijn. En ook dat is behoorlijk bizar, want in geen miljoen jaar had ik gedacht ooit blij te zijn met het vooruitzicht op een operatie waarbij mijn buik wordt opgengesneden!!! 
 
Maar toch is het zo.
 
Er is een last van mijn schouders afgevallen sinds gisteren en voor het eerst sinds lange tijd geniet ik weer van het zwanger zijn...
 
Samengevat gaat het namelijk goed.
Uit de onderzoeken begin deze week bleek het spruitje netjes volgens haar eigen curve, net wat onder het 'heilige' gemiddelde door te groeien. Het was een vals alarm dus, maar better safe than sorry! Wat de stuitpositie betreft, deze is inmiddels definitief en onherroepelijk ingenomen. Spruitje is namelijk al een heel stuk ingedaald en zit simpelweg muurvast nu.
 
Toen restte ons nog de keuze 'stuitbevalling' of 'geplande keizersnede'. En ook dit was eigenlijk al een uitgemaakte zaak volgens de gyneacologe die mijn eerdere keizersnede heeft uitgevoerd. Kortom, snijden maar...
 
Met nog een paar weekjes te gaan heb ik eindelijk de rust gevonden die nodig is de laatste, echt de allerlaatste voorbereidingen te treffen voor de komst van ons wonder in aantocht.
 
Zij zal, niet zoals kleine pollewop, geboren worden in het prachtige monumentale Groot Ziekengasthuis in 's-Hertogenbosch met haar tochtige en luidruchtige kamers...
 
 
Maar in het hypermoderne nieuwe Jeroen Bosch Ziekenhuis in 's-Hertogenbosch met luxe eenpersoons kraamsuites...
Dat belooft wat...
 


19 opmerkingen:

  1. Ooooh spannend!!!

    Bij mij werd op een gegeven moment ook een datum gepland, niet voor een keizersnede maar voor een inleiding. Dit werd al ruim een week van te voren in de agenda van de gynaecoloog ingeroosterd (mits de baby zich toch niet voortijdig liet zien). Best gek ja :)

    Ik ga je alvast heeeeeeel veel succes en geluk toewensen! Hoop snel heel mooi nieuws hier te lezen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, nu komt het wel heel dichtbij he, als je de datum echt al weet! sycces met de laatste loodjes, hoor! Fijn dat je nog even kunt genieten van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat alles nu geregeld is, Rosalie en nu nog even lekker genieten van de laatste weken. En luxe hoor een "suite", een prinsesje/prinsje waardig ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je nu weet waar je straks aan toe bent! Kan me voorstellen dat dat rust geeft. geniet van de laatste weekjes! Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat lijkt me toch heel heftig hoor, een keizersnee.. Maar duidelijkheid geeft rust en dat is toch wel heeel belangrijk!! Lekker genieten dus nog maar van dat kleine dwarsliggertje!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOooh, ik wist niet dat er nog zo'n mooi kind op komst was!!!!
    By the way...Gloria zegt me elke avond..."Bril meedoen mama naar boven, we lezen in het kleine boekje" en zonder bril kan ik die kleine lettertjes niet meer lezen ;-)))
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat is zeker apart .. een datum afspreken
    Wel fijn dat het zo geregeld kan worden
    ik wens je een heel veel succes en een super fijne kraamtijd toe !
    xxxxx
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeetje dat is ook bizar zo dat plannen van een geboorte.... Maar nu weet je inderdaad wel waar je aan toe bent. Ik kan me voorstellen dat het een stukje rust geeft. Nu nog even carnavallen in Oeteldonk? (zo heet dat toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. fijn dat je er zelf wel aan toe bent, kan je er tenminste naar uitkijken! maar wel een vreemd telefoontje zo.
    :D
    en gelukkig gaat het allemaal nog goed met de kleine uk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat spannend! Wel heerlijk dat je nu rustig kunt genieten van de laatste loodjes van de zwangerschap. Enne... ook doen, hè? Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De 15e? Toen werd mijn oudste ook met een keizersnede geboren!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh wat spannend allemaal en ook geruststellend tegelijkertijd. Geniet dan maar van je laatste weekjes totdat je spruitje op de wereld komt.
    Succes met alles.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooh fijn dat je je beter voelt zo dan is de spanning een beetje weg geniet nog even van het zwanger zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh spannend allemaal! maar wel duidelijkheid! je lekker laten verwennen tot die tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Rosalie, bedankt voor je enthousiste bericht! Rest mij niks anders dan jou heeel veel succes te wensen met de bevalling, geniet van die spannende tijd! Ik hoop dat je wel lekker blijft bloggen, ik zie er naar uit je berichten te lezen:)!

    Liefs, Micki

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie