woensdag 26 juni 2013

Parels uit Texel part I...

...want ook op Texel zit een erg leuke kringloop en zijn zalige rommelmarktjes te vinden!!!
 
Hier in de spotlight drie bijzondere pareltjes die ik vond op een rommelmarktje in de schuren van Lap in Den Hoorn. Iedere maandag worden de schuren hier geopend voor het publiek om te snuffelen en dat alles voor het het goede doel: het behoud van het witte kerkje van Den Hoorn.
 
En als ik zeg snuffelen dan bedoel ik ook echt snuffelen. Jemig, wat was hier veel te zien en dan kwam ik zelfs nog tijd tekort om de bovenverdiepingen van de schuren te bezoeken. Mooie spullen, lieve mensen en koffie met cake aan gezellige tafeltjes gedekt met een dikke pers (zo'n dik tafelkleed noem je toch zo?). Wat wil een mens nog meer :-)
 
Gezien mijn liefde voor Japan ging mijn hart heel snel kloppen toen ik deze kokeshi (= handgemaakt japans beeldje) zag, het verdween dus als de wiedeweerga in mijn tasje met spulletjes...
 
 
Ook bij het vinden van deze (volgens mij al heel oude) geborduurde kunstwerkjes maakte mijn hart een sprongetje van vreugde...
 

 
 
En al ruiken ze wat muf, zelfs van de geur van het verleden kan ik enorm genieten!
 


10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke spulletjes heb je er uit weten te vissen! Leuk om in zo'n vreemde plaats naar de kringloop te gaan. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie vondsten, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die geborduurde werkjes zijn echt tè schattig, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, die ringen heb ik hier ook liggen. Maar dan helaas wel zonder leuk borduurwerkje. Ik ga er zelf iets voor maken (ooit). gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie schatten heb je gevonden zeg. Daar zou ik ook heel blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk!!!! Volgende week gaat een vriendin van me naar Texel, zal haar inseinen dat de kringloop de moeite waard is ;-)
    De Japanse figuurtjes vind ik prachtig.

    liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha ja muf ruiken doen sommige spullen wel :-) dat koop je er gewoon bij hihi, maar je japanse kokeshi is super ! de geborduurde items ook trouwens want vogeltjes zijn gewoon leuk. ga je ze ophangen ? ik zou ze er uit halen en wassen en iets leuks mee gaan knutselen.

    Fijne dag !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die vakantie zou niet volledig geweest zijn zonder kringloopsnuffelen hé :-) En je hebt geweldig leuk gesnuffeld!

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie