donderdag 21 juni 2012

Japans pakketje in de ruil...

Zoals beloofd vandaag een nieuw ruilitem of eigenlijk is het dit keer een pakketje ruilitems. Wie mijn blog al een tijdje volgt of wat posten heeft teruggelezen weet dat een stukje hart van deze tante pollewop is vergeven aan het land van de rijzende zon: Nippon oftewel Japan.

Ik ben er tijdens onze reis een aantal jaren geleden overdonderd geraakt door de pracht van tempels, de vriendelijke aard van de mensen, de inspirerende eenvoud der dingen, de ontelbare tuinen en parken die met liefde en zorg worden onderhouden, maar ook niet in het minst van de kunstzinnige overheerlijke japanse gerechten en de passie voor handgemaakte spulletjes. Ziedaar ook meteen de verklaring voor de naam van mijn blog StudioZakka.

Bij het opruimen (wat ook zo af en toe eens moet gebeuren...) vond ik laatst wat dierbare Japanse souverniertjes. Het leuke daarvan is dat ze alweer bijna vergeten herinneringen naar boven brengen. Zo vond ik dit, dit en dit:


Het bovenste is een good luck charm set van de Nikko san Rinnouji tempel in Nikko, Japan. Binnenin dit setje zit een klein geluksbedeltje verstopt met een speciale sybolische betekenis. Tijdens ons verblijf in Nikko heb ik meerdere van dit soort setjes gekocht, de bedeltjes draag ik dagelijks in mijn portemonee dicht bij me. Al heb ik nog niet de hoofdprijs in de staatsloterij gewonnen (ik doe ook niet mee, haha...), ik ben aan ze gehecht.

Het onderste is een prachtig handbeschilderd cadeauzakje met daarop de bekende fortunecats. Leuk om iemand hierin iets kleins cadeau te doen.

En zien jullie de vrolijke bloemetjesachtergrond? Dat zijn origamiblaadjes uit Japan, ze doen een beetje retro aan.


Voor de ruil van deze week bied ik het, uiteraard nog niet geopende, charmsetje + het cadeauzakje + 6 velletjes origamipapier in verschillende kleurtjes + een zakje originele japanse groene thee + nog een Japanse verrassing in een roze ei als ruilpakketje aan.

Het pakketje ziet er dan zo uit:


+

Japans kopje en theepotje zijn alleen ter decoratie en dus niet te ruil.

Spreekt dit Japanse pakketje je wel aan en wil je ruilen, laat het me dan weten via een reactie op dit berichtje. In de loop van volgende week maak ik bekend met wie ik de ruil aanga.

Wil je meer info over het principe van ruilen of wil je wat ideetjes krijgen waar ik blij van word, kijk dan eens hier.

Tot snel,


2 opmerkingen:

  1. nu ik gezien heb wat je allemaal leuk vindt kan ik een heel mooi pakketje samenstellen!!! Ik wil heel graag ruilen (ik heb wat geluk nodig:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook graag ruilen, mijn zus is helemaal gek op japan en die zou ik daar veel plezier mee kunnen doen. Ik weet alleen niet of ik iets heb of kan maken waarvoor je het zou willen ruilen. Ik hoor het wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie